Z ostatniej chwili

Reklama za pomocą gadżetów – czy to ma sens?

Gadżety reklamowe stanowią niezmiernie interesujące, a przy tym skuteczne medium dotarcia do nowych klientów oraz zbudowania lojalności u starych. W jaki sposób działa taka reklama i jakie musi spełnić warunki, aby była skuteczna?

Zasada nr 1 – każdy lubi prezenty

 

Prawdą jest, że wszyscy lubimy dostać coś za darmo. Nie chodzi przy tym o to, że nas na coś nie stać – po prostu miło jest zostać obdarowanym, obdarzonym nawet niewielkim upominkiem zupełnie bez powodu. Sprawia to, że czujemy się ważni, zauważeni i jest nam po prostu fajnie. Wiele dużych firm i globalnych koncernów stosuje tą zasadę: kupujemy samochód za kilkadziesiąt tysięcy – spory wydatek... ale dywaniki dostaliśmy gratis. Oczywiście, cena dywaników w porównaniu do kosztu samochodu jest znikoma, ale i tak cieszy, prawda? Co więcej, skoro coś dostaliśmy, czujemy się nie tylko docenieni, ale też w jakiś sposób przywiązani i zobligowani. W końcu firma coś nam dała, warto więc docenić taki miły gest i przy kolejnym zakupie w pierwszej kolejności zwrócić się właśnie do niej.

Dlatego, jeżeli decydujemy się rozdawać coś naszym potencjalnym bądź już zdobytym klientom, możemy mieć pewność,  że zadziała ten sam mechanizm: wdzięczności, lojalności i przywiązania. Oczywiście, nie każdy, kto dostał od nas gratis, stanie się naszym klientem; na proces dokonywania zakupów działa bowiem wiele czynników, a poczucie sympatii dla danej marki jest zaledwie jednym z nich. Mimo wszystko, należy podkreślić, że mechanizm działa – oczywiście pod warunkiem,  ze spełnimy pozostałe zasady.

 

Zasada nr 2 – odpowiednia jakość

 

Nasz gratis, rozdawany klientom stanowi naszą wizytówkę. Warto więc zadbać o to, by zamiast zachęcać do skorzystania z naszych usług, nie stał się przypadkiem naszą antyreklamą. Gadżety mogą mieć różne ceny i, co za tym idzie, różną jakość. Odpowiednie skalkulowanie cen i odrobina sprytu z pewnością pomogą nam dobrać optymalne rozwiązanie. Przede wszystkim, najlepiej jest zamawiać tego rodzaju gadżety w sklepach internetowych. Ponieważ z reguły zamawiamy wiele sztuk, koszt jednostkowy mnoży się, aż urasta do poważnych sum. Sklepy stacjonarne, mimo iż oferują możliwość wzięcia towaru do ręki, z reguły mają znacznie wyższe ceny, niż sklepy internetowe. Nie wynika to bynajmniej ze złej woli, ale z kosztów, jakie muszą ponosić na wynajęcie lokalu, ogrzanie go, oświetlenie i zapewnienie jego obsługi w stałych godzinach. Sklep internetowy nie ponosi tych kosztów, może więc zaoferować znacznie bardziej atrakcyjne ceny.

Z drugiej strony, kupując w Internecie, łatwo paść ofiarą oszustwa lub zakupić gadżety bardzo niskiej jakości, które, choć kosztowały niewiele, tak naprawdę nadają się jedynie do wyrzucenia. Dlatego najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest zakup w sklepie internetowym o sprawdzonej marce, która może poszczycić się dobrymi opiniami kontrahentów.

 

Zasada nr 3 – nie tylko kalendarze

 

Ostatnią kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę, jest dobór odpowiednich przedmiotów, które będą nas reklamować. Jeszcze kilka lat temu żelazną pozycją na liście najpopularniejszych gadżetów reklamowych były kalendarze, długopisy oraz smycze na klucze. Dziś, mimo, iże powyższe przedmioty wciąż stanowią poważną część rynku, coraz częściej stosuje się ciekawsze rozwiązania, jak np. breloczki, zegary czy opaski odblaskowe. Oczywiście, wybierając rodzaj gadżetów należy kierować się własnymi możliwościami finansowymi, ale też profilem potencjalnego klienta. Inny gadżet będzie odpowiedni dla studentów, a inny dla seniorów. Tych pierwszych z pewnością bardziej ucieszy otwieracz do butelek czy opaska odblaskowa, drugich zaś torba na zakupy lub etui na leki.

 

 

O nas

logo-footer

Znajdziesz tutaj wszystkie informacje dotyczące gadżetów reklamowych, ich wykorzystania i efektywności jaką przynoszą. Zapraszamy do czytania!

kontakt@eremico.pl

http://www.gebuko.ro/

Często czytane

Pomysł na prezent – tanie nadruki
Tanie gadżety reklamowe
Tanie gadżety/nadruki

Świeże newsy branżowe

Drobiazg od firmy gwarantem sukcesu
Reklamowy pendrive
Smycze reklamowe
© Copyright Eremico.pl. All Rights Reserved.