Z ostatniej chwili

Gadżety i reklama – czy to się opłaca?

O tym, jak ważna jest skuteczna reklama, nie trzeba nikogo przekonywać – każdy, prowadzi choćby najskromniejszą działalność gospodarczą przyzna, że kluczowym elementem sukcesu jest znalezienie odpowiedniej liczby klientów. Na  naszej planecie żyje kilka miliardów ludzi, więc wydaje się, że znalezienie odbiorców nie powinno stanowić większego problemu, tym bardziej, jeśli oferujemy produkty czy usługi dobrej jakości. Z jakiegoś jednak powodu zaledwie co dziesiąty biznes ma szansę przetrwać dłużej, niż rok. Dlaczego tak się dzieje?

Powód jest prosty i nazywa się: konkurencja. Być może oferujemy świetne produkty, ale jeśli nie mamy na nie monopolu, musimy pamiętać, że zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie oferował to samo, co my. I skąd mamy mieć pewność, że klient wybierze właśnie nasz produkt? Pewną strategią jest oczywiście obniżanie cen, choć na dłuższą metę jest to nieopłacalne. Cięcie cen wymusza bowiem cięcie kosztów, to zaś niekorzystnie odbija się na jakości naszych produktów, które nie są już tak dobre, skutkiem czego klienci nas opuszczają i wypadamy z rynku.

Czy można tego uniknąć? Z pewnością tak – jedną z podstawowych zasad, jakich powinniśmy się trzymać, jest wybranie i stosowanie skutecznej strategii marketingowej, czyli, mówiąc prościej, dobór odpowiednich środków reklamy.

 

Reklama dobra i tania

 

Czy istnieje reklama tania, a jednocześnie skuteczna? Zacznijmy od tego, że istnieje niezmiernie dużo możliwości dotarcia do potencjalnego klienta – i to jest dobra wiadomość. Gorsza natomiast jest taka, że wszystkie one kosztuj a, powinniśmy więc dobrze przemyśleć naszą strategię i w taki sposób skalkulować koszty, by reklama nie spowodowała nadwyrężenia naszego budżetu. Jeżeli więc nie mamy zamiaru zakładać ogólnopolskiej sieci sklepów, z góry możemy podarować sobie bardzo kosztowne reklamy w mediach. Tego typu strategie doskonale działają w przypadku gigantów. Nie warto również inwestować w ulotki, które, choć stosunkowo tanie, nie przemawiają do klientów z bardzo prostego powodu – większość z nich, nawet bez rzucenia okiem na treść, wyrzuca wciskane im karteczki do najbliższego kosza na śmieci.

Optymalnym wyborem będzie natomiast zainwestowanie w gadżety reklamowe. Z jednej strony, są one stosunkowo tanie, a z drugiej, mają dość dużą siłę oddziaływania na starych i nowych klientów

 

Dlaczego to działa?

 

Mechanizm działania gadżetów reklamowych jest dość prosty – każdy lubi dostawać coś za darmo. I wcale nie chodzi o to, by podarek był kosztowny – ważne, żeby był dobrej jakości, ciekawy i użyteczny – wówczas obdarowany nim klient będzie czuł wdzięczność wobec firmy oraz będzie miał poczucie, że jest dla niej ważny. A stąd ju z prosta droga do tego, co w biznesie liczy się najbardziej – lojalności klientów.

Co więcej, jeżeli odpowiednio dobierzemy rodzaj gadżetów reklamowych, nasz klient stanie się również naszym, pracownikiem, bowiem będzie reklamował naszą markę za każdym razem, kiedy sięgnie po otrzymany od nas gadżet.

 

Jaki gadżet wybrać?

 

Z doborem gadżetów reklamowych jest podobnie, jak z oborem wszelkich innych prezentów – najbardziej cieszą te, które wydają się dedykowane specjalnie dla obdarowanego. O tym, jaki gadżet będzie najlepszy w przypadku naszej firmy, powinniśmy zadecydować na podstawie odpowiedzi na dwa proste pytania:

-kim jest nasz typowy klient czyli nasz target?

-jaki mamy budżet?

Zacznijmy od naszego targetu – co zrozumiałe, nieco inne produkty powinniśmy wybrać, jeśli chcemy dotrzeć do młodych rodziców, inne dla ludzi biznesu, a jeszcze inne dla senior ów. O ile świeżo upieczona mama z pewnością doceni plastikowy talerzyk z zabawnym misiem, o tyle student bardziej ucieszy się z korkociągu, a biznesmen – z eleganckiego długopisu.

Jeżeli natomiast chodzi o nasz budżet, tu powinniśmy przede wszystkim trzymać się zasady złotego środka – nie inwestować w bardzo drogie przedmioty (w końcu będziemy rozdawać je całkiem za darmo), ale też nie kupować najtańszych rzeczy kiepskiej jakości (skoro mają być naszą wizytówką, warto, by nie sugerowały, że nasze usługi są tak niskiej jakości, jak przysłowiowa chińszczyzna).

 

O nas

logo-footer

Znajdziesz tutaj wszystkie informacje dotyczące gadżetów reklamowych, ich wykorzystania i efektywności jaką przynoszą. Zapraszamy do czytania!

kontakt@eremico.pl

http://www.gebuko.ro/

Często czytane

Pomysł na prezent – tanie nadruki
Tanie gadżety reklamowe
Tanie gadżety/nadruki

Świeże newsy branżowe

Drobiazg od firmy gwarantem sukcesu
Reklamowy pendrive
Smycze reklamowe
© Copyright Eremico.pl. All Rights Reserved.